Eksport na Bliski Wschód się opłaca. Sprawdź, jak zacząć

Potencjał w eksporcie na Bliski Wschód dostrzega coraz więcej firm. Jakim przeciwnościom muszą one stawić czoła? Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia?

Rynek europejski to czasem za mało

Coraz więcej polskich firm otwiera się na rynki Bliskiego Wschodu. Powodów jest kilka: nasycenie rynków europejskich, poszukiwanie nowych możliwości, a także chęć dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Eksport do krajów Zatoki Arabskiej nie jest jednak łatwy, bo wiąże się z koniecznością poznania tamtejszej kultury i przepisów.

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na nowy rynek nie są jednak osamotnieni – mogą skorzystać z doświadczenia innych firm. Do swojej dyspozycji mają również ekspertów. Podstawowe informacje można zdobyć, biorąc udział np. w II edycji konferencji „Eksport do krajów Zatoki Arabskiej”.

Z czym się wiąże eksport na rynki arabskie?

Głównym celem wspomnianej wyżej konferencji jest zaprezentowanie polskim przedsiębiorcom możliwości eksportu zarówno towarów, jak i usług na Bliski Wschód. Program przewiduje poruszenie zagadnień dotyczących m.in.: obsługi celnej i bankowej, budowania relacji biznesowych na rynku arabskim i pozyskiwania środków na eksport z funduszy europejskich. Dodatkowo specjaliści omówią rodzaje spółek funkcjonujących w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Zdobycie podstawowych informacji jest niezbędne, aby odnieść sukces w eksporcie towarów na rynek arabski. Szczegółowy program konferencji jest dostępny pod adresem: http://konferencja2edycja.biznesdubaj.pl/.

Eksport na rynki arabskie – jak zacząć?

Założenie spółki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, opłacenie obsługi celnej i logistycznej, utrzymanie pracowników, wynajęcie magazynu i zatrudnienie pracowników to koszty rzędu ok. 250 tys. zł. Dla wielu przedsiębiorców jest to bariera nie do pokonania. Mowa przede wszystkim o podmiotach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które coraz częściej są zainteresowane pozaeuropejskimi rynkami zbytu. Z myślą o właścicielach takich firm powstała pierwsza polska Platforma sprzedaży w krajach Zatoki Arabskiej.

Powstanie Platformy to przełom w eksporcie towarów i usług na rynki arabskie. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą niskim kosztem przetestować, czy ich oferta znajdzie odbiorców – zamiast ok. 250 tys., zapłacą 30 tys. zł. Do wyboru oddano im trzy pakiety. W podanej cenie każdy właściciel firmy otrzymuje: zarejestrowaną spółkę prawa handlowego, sprawdzone i zabezpieczone rozwiązania logistyczne, a także niezbędną pomoc prawną. Szczegółowe informacje o Platformie dostępne są na stronie: http://biznesdubaj.pl/index.php/platforma-sprzedazy/.

Dlaczego warto?

Dla wielu przedsiębiorców rynek europejski jest atrakcyjny z uwagi na bliskość i sprawdzone rozwiązania logistyczne. Dodać do tego trzeba brak barier kulturowych i możliwość nawiązania kontaktów handlowych bez pośredników. W przypadku rynków arabskich sprawa nie jest tak łatwa, ale i tak warto zaryzykować. Dlaczego?

Coraz liczniejsza grupa przedsiębiorców zauważa, że europejski rynek jest zalewany produktami m.in. z Chin. Konkurowanie ceną jest niemożliwe – konieczne jest poszukiwanie innych rozwiązań, które zagwarantują zbyt. Wejście na nowe rynki zbytu to sposób nie tylko na zysk, lecz także rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Formularz

Prześlij formularz a skontaktujemy się
najszybciej jak to możliwe