Etykieta biznesowa na Bliskim Wschodzie - co musisz wiedzieć?

Z punktu widzenia przedsiębiorców z Polski rynki Bliskiego Wchodu są atrakcyjne, bo nie są jeszcze poznane i eksploatowane. Czy i jaka jest szansa, aby prowadzić tam biznes?
 

Jako przedsiębiorca zainteresowany zaistnieniem na rynkach arabskich z pewnością możesz wymienić co najmniej kilka barier. Poza językową, nie można zapomnieć o kulturze. Ponieważ na Bliskim Wschodzie dominuje islam, to właśnie on wyznacza pewne wzorce zachowania. Mimo że takie miasta, jak: Ab Zabi, Rijad czy Doha są nowoczesne, a na ich ulicach można spotkać Europejczyków, to jednak w dalszym ciągu są kultywowane lokalne tradycyjne. Abyś nie popełniał na każdym kroku biznesowych faux pas, musisz poświęcić czas na zdobycie podstawowej wiedzy.

 

Jak właściwie przygotować się do rozmowy?

 

Myśląc o wejściu na rynki Bliskiego Wschodu musisz pamiętać, że nie obejdzie się bez osobistych spotkań z potencjalnymi kontrahentami. Dlaczego? Bo taki kontakt cenią sobie oni najbardziej. To zaś oznacza, że musisz się odpowiednio przygotować. W dobrym tonie jest poznanie choć kilku podstawowych słów w języku rozmówcy. Możesz również przygotować drobny podarunek dla potencjalnego kontrahenta. Jeżeli zdecydujesz się na taki krok, pamiętaj, że alkohol nie jest mile widziany – lepszym rozwiązaniem będzie wręczenie upominku wiążącego się z Polską, np. bursztynowych ozdób.

Prowadząc rozmowy z partnerami z Europy z pewnością jesteś przyzwyczajony do tego, że od razu przechodzisz do meritum sprawy. W przypadku przedsiębiorców z Bliskiego Wschodu musisz uzbroić się w cierpliwość. Często pierwsza rozmowa nie jest związana z handlowymi negocjacjami i dotyczy warstwy prywatnej. Musisz być przygotowany, że będziesz musiał udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące np. twojej podróży czy zdrowia bliskich ci osób. W dobrym tonie jest, abyś również ty zadał podobne pytania. Przejmowanie inicjatywy i rozpoczynanie rozmowy o biznesie nie jest dobrze odbierane.

 

O tym musisz pamiętać

 

Czy wiesz, że na Bliskim Wschodzie lewa ręka jest uznawana za „nieczystą”, zatem powinieneś używać głównie prawej ręki? Czy słyszałeś, że możesz obrazić rozmówcę, pokazując mu podeszwę buta? Może ci się wydawać, że to niuanse, ale mają one znaczenie dla sposobu, w jaki zostaniesz odebrany. Jeżeli pokażesz, że szanujesz obcą kulturę, zrobisz dobre wrażenie. Przedsiębiorcy z Bliskiego Wschodu uważają, że biznes będzie im się lepiej układał z osobami, które będą mogli poznać osobiście i z którymi nawiążą przyjacielskie stosunki.

Musisz też wykazać się cierpliwością. Twoi potencjalni partnerzy biznesowi nie podejmą wiążących decyzji w ciągu jednego lub dwóch dni. Naciski czy poganianie nie jest mile widziane. Pamiętaj też o pozostawieniu swojej wizytówki. Koniecznie powinna być ona zadrukowana z dwóch stron (w języku angielskim i arabskim).

 

Dowiedz się więcej       

                                     

I Międzynarodowa Konferencja „Dubaj – nowe rynki, nowe możliwości” to konferencja, która została zaplanowana na 18 października 2016 r. Organizuje ją firma BiznesDubaj.pl. Do Warszawy, miejsca, gdzie się ona odbędzie, zjadą nie tylko przedsiębiorcy zainteresowani prowadzeniem biznesu na Bliskim Wschodzie, lecz także liczni goście, którzy podzielą się praktyczną wiedzą.

W trakcie konferencji zostaną poruszone zagadnienia dotyczące m.in. etykiety i obyczajów biznesowych na Bliskim Wschodzie, działalności polskich firm na rynkach arabskich i kwestie prawne, związane z formami prowadzenia działalności gospodarczej. To doskonały sposób, aby dowiedział się, jak prowadzić owocne negocjacje. Więcej o konferencji na: Dubaj - nowe rynki, nowe możliwości

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Zaznacz usługi, które Cię interesują i wyślij zapytanie

Rejstracja spółki
Usługi biurowe, obsługa spółek
Targi, konferencje, podróże biznesowe
Badanie rynku, prezentacje produktów
Polski pawilon handlowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przygotowania oferty*
Wyślij

Bądź na bieżąco,
zapisz się na newsletter

Zapisz się
Telephone


tel. +48 22 243 43 00
E-Mail Us.


info@biznesdubaj.pl

Tumblr
Facebook
Youtube
Adress


info@biznesdubaj.pl