Po IV Polish Food Export Forum - Azja i Afryka obszarem koniecznym do sprawdzenia przez polskie firmy

W dniu 21 czerwca odbyła się czwarta już edycja Polish Food Export Forum organizowane przez dziennik Rzeczpospolita. Wydarzenie była dobrą okazją do podsumowania tego, co dzieje się w przemyśle rolno-przetwórczym. Głos zabrali przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa, licznych izb gospodarczych oraz firm i instytucji. Celem konferencji było przybliżenie polskim przedsiębiorcom kwestii związanych z rynkami eksportowymi dla branży rolno-spożywczej oraz kwestii promocji polskiej żywności oraz bezpieczeństwa eksportowego.

 

Jakie wnioski można było wyciągnąć z konferencji w kwestii dotyczącej polskiego eksportu?

 

Azja i Afryka jest obszarem koniecznym do sprawdzenia przez polskie firmy, zaś rosyjskie embargo przyczyniło się do zwiększenia polskiego eksportu do krajów unijnych, jak i spoza UE. Embargo rosyjskie, pomimo iż dotkliwe, stało się siłą napędową do poszukiwania nowych rynków zbytu dla polskich przedsiębiorców.

 

Polski eksport rośnie i notuje kolejny rok wzrostu. W ciągu 10 lat odnotowaliśmy kilkukrotny przyrost. Corocznie wzrasta średnio o kilkanaście procent. Obecnie wartość sprzedaży w polskim eksporcie przewyższa 23 mld euro rocznie. Jest to znacząca część PKB polski i jako jedna z nielicznych gałęzi gospodarki, która rośnie w tak imponującym tempie. W porównaniu z innymi krajami pozostaje jednak znaczny margines, który pokazuj, iż możliwe jest jeszcze znaczne zwiększenie wolumenu sprzedaży. 

 

Przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa, Pan Michał Koleśnikow, przedstawił przedsiębiorcom plany związane z uruchomieniem dotacji europejskich i pomysły ich wykorzystania w drodze do eksportu. Podkreślić trzeba zmiany jakie szykowane są dla potencjalnych beneficjentów programu. Zrzeszanie się w grupy producenckie, czy izby, mają być rozwiązaniem, które pozwoli na uzyskanie znacznych kwot środków unijnych.

 

Przedstawiciele banku BGŻ BNP Paribas wskazywali na duży potencjał innych niż UE rynków. Przede wszystkim Azja i Afryka. Wiąże się to z prognozą wzrostu ludności w tych rejonach świata. Narzędzia finansowe udostępniane przez banki, pozwalają bezpiecznie prowadzić wymianę handlową z nowymi partnerami.

 

Podczas konferencji nie zabrakło również miejsca dla Dubaju, o którym mówił Przedstawiciel Irańskiej Izby Gospodarczej. Wiele faktów wskazuje, że nie jest jeszcze możliwy bezpośredni kontakt handlowy z Persami. Natomiast wykorzystanie Dubaju daje praktycznie nieograniczone możliwości dotarcia na ten rynek.  

 

Ciekawym elementem były panele dyskusyjne. Goście podkreślali rosnące znaczenie naszej produkcji rolnej. Marka polska staje się synonimem dobrej jakości i konkurencyjnej ceny. Podkreślano jednak, że wymaga to ciągłej pracy i przed nami wiele do zrobienia. Wielokrotnie wspominano o konieczności poszukiwania nowych rynków zbytu. Goście zgodnie twierdzili, że rynek rosyjski będzie bardzo trudny do odzyskania. Natomiast Azja i Afryka jest obszarem koniecznym do sprawdzenia przez polskie firmy. Omawiano praktyczne aspekty wejścia na te rynki. Nie pozostawiono wątpliwości, że jest to jedyna droga do ekspansji polskiego eksportu i na tym kierunku należy skupić się w przyszłości.



Zaznacz usługi, które Cię interesują i wyślij zapytanie

Rejstracja spółki
Usługi biurowe, obsługa spółek
Targi, konferencje, podróże biznesowe
Badanie rynku, prezentacje produktów
Polski pawilon handlowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przygotowania oferty*
Wyślij

Bądź na bieżąco,
zapisz się na newsletter

Zapisz się
Telephone


tel. +48 22 243 43 00
E-Mail Us.


info@biznesdubaj.pl

Tumblr
Facebook
Youtube
Adress


info@biznesdubaj.pl