Nie ma skarbówki, nie ma VAT, PIT, CIT. Jak to? Niemożliwe!

Niemożliwe! Zwykle, tak reagują Klienci na te informacje. Nie ma urzędu skarbowego, nie ma zeznań podatkowych, nie ma podatku VAT. W takim razie jak kraj może funkcjonować, skoro brakuje jakichkolwiek danin w postaci podatków? Zjednoczone Emiraty Arabskie, bo o nich tutaj mowa, rzeczywiście są niekwestionowaną oazą gospodarczą i bez wątpienia można je nazwać rajem podatkowym dla przedsiębiorców.

 

Aby jednak skutecznie prowadzić biznes w ZEA, należy to robić z głową i w sposób dobrze zaplanowany. Prowadzenie biznesu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich bez przynajmniej podstawowej wiedzy, może okazać się dość trudne.

 

Pierwsze zderzenie z rzeczywistością, to uświadomienie sobie, że może być inny model funkcjonowania państwa.   

 

Kilka informacji, które trzeba przyswoić:

 

Brak podatku dochodowego dla osób fizycznych. Oznacza to nie mniej, ni więcej, że jeśli umówisz się z pracodawcą na kwotę np. 10,000 AED/miesięcznie, to tyle otrzymasz. Nie ma pensji netto, brutto. Kwota jest jedna.

 

No ale co z ZUS? Nie ma ZUS. To, co odłożysz jest Twoje. Poza tym, nie musisz się o to martwić z 2 powodów. Po pierwsze to nie dotyczy Ciebie. Jeśli nic się nie zmieni, to raczej nie masz szans na otrzymanie obywatelstwa emirackiego, poza ślubem i to do końca nie jest takie oczywiste. A drugi powód, to jak już otrzymasz obywatelstwo, to objęty będziesz innymi formami wsparcia, tylko dlatego, że masz paszport emiracki.

 

Tyle o sprawach osobistych, bo ważniejsze są sprawy związane z funkcjonowaniem firmy.  Tu sprawy wyglądają inaczej. Aby zacząć prowadzić firmę, trzeba ją zarejestrować. Masz kilka możliwości. Niemniej każda z nich wiąże się z odpowiednią licencją. Opłata za licencję uzależniona jest od rodzaju licencji, jaki wybierzesz. Rozpiętość jest dosyć duża, dlatego tak ważne jest, by przed rozpoczęciem działalności wybrać odpowiednią formę. Jeśli wybierzesz licencję handlową, to nie możesz świadczyć usług np. prania, czy salonu piękności. I odwrotnie, jeśli decydujesz się na firmę z licencją usług np. informatycznych, to nie możesz sprzedawać gazet. Oczywiście możliwy jest zakup kolejnej licencji i rozszerzenie działalności, ale wiąże się to z dodatkowym kosztem, którego jednak z reguły chcemy uniknąć.

 

Strefy FZE (Free Zone). Tu też jest ważne, by przed podjęciem decyzji odpowiedzieć sobie na szereg pytań. Czym spółka ma faktycznie się zajmować, czy zatrudni pracowników, ilu ich będzie itd. Od odpowiedzi na wszystkie pytania zależy, gdzie i na jakich zasadach będziemy mogli otworzyć firmę, jak również pozwoli ma ograniczyć koszty o zbędne wydatki. Przy odpowiednim profilowaniu należy wziąć pod uwagę wszystkie warunki. Wtedy, może się okazać, że lepiej jest wydać nie co więcej na licencję ale mieć możliwość lepszego korzystania z serwisu.

 

Jak w każdej nowo otwieranie firmie musimy wziąć pod uwagę koszty początkowe jej utworzenia. W tym przypadku są to koszty wizy, badania lekarskiego, otwarcia konta bankowego i w niektórych przypadkach dodatkowych zezwoleń. Specjalne rejestracje dokonać należy jeśli firma ma zajmować się np. ochroną zdrowia, czy handlem kamieniami szlachetnymi.

 

Wkrótce znajdziecie przykłady rejestracji spółek z podaniem szczegółów, cen oraz czasów oczekiwania.

 



Zaznacz usługi, które Cię interesują i wyślij zapytanie

Rejstracja spółki
Usługi biurowe, obsługa spółek
Targi, konferencje, podróże biznesowe
Badanie rynku, prezentacje produktów
Polski pawilon handlowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przygotowania oferty*
Wyślij

Bądź na bieżąco,
zapisz się na newsletter

Zapisz się
Telephone


tel. +48 22 243 43 00
E-Mail Us.


info@biznesdubaj.pl

Tumblr
Facebook
Youtube
Adress


info@biznesdubaj.pl